Jag har blivit storebror!

Min mamma Julia har fått valpar! I går föddes tre ursöta Blenheim-valpar, två småbröder och en lillasyster. Surfa in till Uardas hemsida och titta på dem. Om du inte redan har en liten Cavalier hemma så tycker jag du ska passa på nu när mina syskon kommit.

Själv har jag haft en mycket innehållsrik dag och den gemensamma nämnaren för dagen är att jag rullat i saker och att matte blivit så glad att hon skrikit – varje gång! Först rullade jag i hennes ull när hon försökte dela upp den i påsar med 100 gram i varje. Det låg jättemycket ull på golvet och det luktade himmelskt gott. Jag rullade bara en gång för hon blev så glad när jag rullade i den att hon började jaga mig istället och när jag sen kom tillbaka till köket så hade hon flyttat ullen från golvet.

Då tog jag med henne ut på promenad istället och först så rullade jag i bajs och då inte bara skrek hon av glädje utan gjorde också en skojig dans där hon hoppade och viftade med armarna och sprang mot mig. Jag var en bit ifrån henne ute på fältet när jag hittade min hög. Lite längre fram på promenaden hittade jag en rutten igelkott och den rullade jag också i. Då hade nog matte blivit lite trött av alla glädjetjut så då orkade hon bara sucka av glädje.

När vi kom hem hade hon glömt hur glad hon var för då fick jag bada – med schampo. Örk! Helt onödigt! Ni ser ju själva hur fin jag var :

20140514-210323.jpg

Om jencom

En passionerad pysslare som har som hobby att har många hobbies.
Detta inlägg publicerades i Kompisar, vardagsliv. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag har blivit storebror!

  1. ann-Marie Åkesson skriver:

    Oj då du hinner med mycket på kort tid. Dina småsyskon är väldigt fina, precis som du och din bror Viggo är!

Lämna en kommentar