Sommar, sol och semester

Nu har min familj semester så alla är hemma för att leka med mig. Så bra! Vi kan sova längre på morgonen och sen kan jag få gå långa rundor varje dag. Det är lite varmt ute nu så jag ligger helst i skuggan på trädäcket och håller kolla på alla. Om det kommer en hund på gatan så skäller jag så den inte försöker komma in och ta mina leksaker.
Fast det är sommar och ingen skola så har jag lärt mig två nya saker de senaste dagarna. I förrgår lärde jag mig att bada. Matte och lill-matte promenerade med mig till Franckes udde och när de kastade ut en pinne i vattnet så gick jag ut efter den. Det var riktigt skönt att bada när det är varmt ute.

20140706-222521-80721332.jpg
I går när vi kom ner till Franckes udde för att bada igen så var det en labrador och hans familj som hade hunnit före så vi fick vända igen. Dumt! Som tur är så visste min familj var man kunde komma ner till vattnet lite längre fram så vi promenerade genom skogen ner till en annan vik, som jag nu har döpt till Othellos vik, där jag hoppade i i jakt på en pinne. När husse sen råkade kasta lite längre än han tänkt så löste jag det enkelt genom att bara simma ut efter pinnen. Jag som inte ens visste att jag kunde simma! Det är så bra med mig att jag kan så många saker! Här ser ni en bild på mig när jag simmar:

20140706-222846-80926801.jpg
Imorgon ska jag nog bada igen, och vem vet vilka nya saker jag lär mig imorgon?

Om jencom

En passionerad pysslare som har som hobby att har många hobbies.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar