Sjukstuga och safari

Jag har varit en upptagen hund de senaste veckorna också. Att jag inte skrivit beror på att alla i min familj varit sjuka och som vanligt så har jag fått passa dem. Det är ett hårt arbete och ligga bredvid den som är sjuk eller ligga i knäet för att se till att de är varma och för att trösta. Jag är helt utmattad efter att ha vårdat tre förkylda personer. Jag behöver semester!

Det är tydligen något som heter älgjakt har jag läst i tidningen och jag har försökt hjälpa till med detta också. Jag har inte hittat några älgar. Man tycker att de borde vara lätta att hitta eftersom de är så stora, men jag har inte hittat en enda!

När jag letade för några veckor sedan så hittade jag ett ganska stort djur som hade horn och åt gräs och jag rusade genast fram och skällde i väntan på att husse eller matte skulle komma och ta hand om älgen. Men det var nog ingen älg för de blev jättearga och skrek på mig. De skrek inte alls om någon älg utan påstod att det var en ko och att jag skulle lämna den ifred. Jag tyckte den såg ganska dum ut och den ville inte leka så jag gick.

Förra veckan så hittade jag ett nytt djur som jag visste inte var en älg för den var så liten, men den hade en väldigt festlig yvig svans. Fast det var en feg rackare som sprang upp i ett träd och det visade sig att jag inte var så bra på att klättra i träd… Husse berättade sen att det var en ekorre. Jag tycker att de verkar ganska kul så jag måste lära mig klättra i träd så vi kan leka nästa gång vi ses.

Undrar vilka kul djur jag kan hitta den närmsta tiden? Jag lovar att hålla er informerade!

Om jencom

En passionerad pysslare som har som hobby att har många hobbies.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar